کتاب شبکه

کتابی برای دنیای مجازی

کتاب شبکه

کتابی برای دنیای مجازی

کتاب شبکه

با ظهور و بروز اینترنت و گِره خوردن زندگی‌ها به زلفش کم کم بخشی از دنیای ما منتقل شد به این شبکه مجازی، « کتاب شبکه» شرحی است بر این نیمه مجازی کمتر دیده شده. باشد که اثری از من بر دیوارهای اینترنت به یادگار بماند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مغزهای موبایلی

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۸ ب.ظ

مغز

با ظهور و بروز پدیده گوشی‌های هوشمند و همه‌گیر شدن آن مفهوم جدیدی به نام شبکه‌های موبایلی به وجود آمد که باعث کشف شدن استعدادهای شگرفی در زمنیه صنعت، سیاست، فلسفه و علم شد. احتمالا در طول روز پیغام‌های زیادی در شبکه‌های موبایلی برای شما می‌آید که در برخی از آن‌ها اطلاعات عجیب و به نظر مهمی یافت می‌شود. بیایید یکی از این پیغام‌هایی را که در تلگرام برای من آمده با هم مرور کنیم.

هندوانه دانه‌هایش در تمام میوه پخش هستند؛ اما خربزه و طالبی و باقی خانواده‌ی melon دانه‌هایشان در وسط جمع است. آیا دلیلش را می‌دانید؟

چون دانه یا همان تخم طالبی و خربزه و ... خاصیتی  ندارند و لازم نیست همراه میوه خورده شوند؛ اما تخم هندوانه حاوی ویتامین B16  است که در باقی مواد غذایی یافت نمی‌شود و خاصیت اعجاب انگیز ضد سرطانی دارد.

خدا با قرار دادن تخم هندوانه بصورت نامنظم در داخل این میوه خواسته  ما این تخم‌ها را با شیرینی هندوانه میل کنیم  تا هم لذت میوه را درک کنیم و هم به سرطان مبتلا نشویم.

اما از بچگی به ما گفتن هر کسی تخم هندوانه را بخورد کچل می‌شود!

تا به اینجا به نظر می‌رسد که نویسنده مطلب قصد دارد با بیان یک مطلب علمی (البته بدون ذکر منبع) ما را نسبت به یک باور نادرست آگاه کند. بدون در نظر گرفتن صحت مطلب بالا از شما می‌خواهم دنباله این پیام را هم بخوانید.

این شایعه زمانی در کشورهای جهان سوم پخش شد که داروی ضد سرطان فوق‌العاده گران قیمت اسرائیلی وارد بازار شد.

جالبه که بدانید یهودیان اسرائیل هندوانه را با تخمش می‌خورند، دقیقا به همین دلیل در اسرائیل کسی به سرطان مبتلا نمی‌شود و در کشورهای مسلمان نشین خاورمیانه، آمار مرگ و میر ناشی از سرطان روز به روز بالاتر میرود.

و در آخر واقعیتی تلخ، هیچ بیماری به نام سرطان وجود خارجی ندارد، این چیزی که توسط اسرائیلی‌ها به عنوان سرطان  در کشورهای جهان سوم شناخته شده در واقع چیزی نیست بجزء بیماری ناشی از کمبود ویتامین B16

مغزهای موبایلی

متن عجیبی بود و عجیب‌تر هم می‌شود وقتی در ادامه نویسنده ادعا می‌کند با تجویز تخم هندوانه در یک دوره ۲۰ روزه هر گونه سرطانی درمان می‌شود. عده‌ی زیادی با خواندن این مطلب هیجان زده می‌شوند و ضمن سردادن شعار مرگ بر اسرائیل در جهت نجات جان هموطنانشان اقدام به انتشار این مطلب در دیگر گروه‌ها می‌کنند.

اما خداوند تبارک و تعالی به ما انسان مغز داده تا مطالب را ابتدا جاج کنیم و اگر با عقل منطق جور در آمد بعد بیاییم و آن را در بین دیگران رواج دهیم. به این مغز موبایلی که در پشت کیبورد تلفن همراهش به این کشف علمی رسیده باید بگویم بر فرض که مطلب تو صحت داشته باشد، چرا این همه پزشک و متخصص در طی این همه سال فعالیت در داخل و خارج از کشور متوجه این موضوع نشدند و آنرا با مردم به اشتراک نگذاشتند؟!

قرض از نوشتن این مطلب این بود که فریب این مغزهای موبایلی را نخورید و قبل از بازنشر کردن این چنین مطالبی کمی آن را جاج کنید.

نظرات  (۲)

عه؟؟؟؟
عجب 
هوم علمی