کتاب شبکه

کتابی برای دنیای مجازی

کتاب شبکه

کتابی برای دنیای مجازی

کتاب شبکه

با ظهور و بروز اینترنت و گِره خوردن زندگی‌ها به زلفش کم کم بخشی از دنیای ما منتقل شد به این شبکه مجازی، « کتاب شبکه» شرحی است بر این نیمه مجازی کمتر دیده شده. باشد که اثری از من بر دیوارهای اینترنت به یادگار بماند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کمال همنشین

شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ
داعش

چو عمرم مدتی با گل گذر کرد

کمال همنشین در من اثــر کرد

۱- خبر

خبر کوتاه بود:

ابوعزائیل خطاب به داعش: گوشتتان را کباب می‌کنیم

به گزارش ایران خبر به نقل ازدیلی میل، ابوعزرائیل، یک عراقی مشهور مخالف داعش به تازگی فیلمی منتشر کرد که در آن یک تروریست داعشی را زنده زنده سوزاند و او را از یک تیر برق در شهر "بیجی" عراق آویزان کرد. 

 
وی پس از این اقدام خطاب به تروریستهای داعش اعلام کرد: " داعش، این سرنوشت شما خواهد بود. ما گوشت شما را کباب می کنیم." سپس به طرف این تروریست رفت و با یک تیغه تیز بخشی از گوشت پای او را تراشید و به سمت دوربین لبخند زد.
 
ابوعزرائیل فردی است که این روزها نامش لرزه به تن داعشی ها و تروریستها در عراق می اندازد. وی پیش از فعالیت در عرصه مبارزه با داعش، مدرس رشته تربیت بدنی در یکی از دانشگاه‌های عراق بود.

۲- یک نظر

بعد از به اشتراک گذاری این خبر در یک گروه موبایلی با نظر جالبی مواجه شدم.

تو هیچ جنگی، هیچ کجای تاریخ نشستن کنار هم، واسه هم شعرای خیام بخونن و شراب قرمز بنوشن ...
این یک، دو اینکه جنگ اولین اصلش برتری روحی روانیه، اگه مقابله به مثل نکنی، ینی خودت بیشتر از دشمنت باعث آسیب خودت میشی و فرقی نمیکنه رو به روت وحوش داعش باشن، یا ارتش کثیف استالین

۳- جمع‌بندی

هیچکس توقع ندارد که در میدان جنگ طرفین جبهه دست دور گردن هم بی‌اندازند و اشعار خیام بخوانند و شراب قرمز بنوشن، همه می‌دانند مرگ و ویرانی فرزندان منحوس جنگ هستند اما نبیاد فراموش کرد جنگیدن با جنایت جنگی فرق می‌کند. ما در دفاع از خودمان حق جنگیدن داریم اما حق نداریم که مرتکب جنایت باشیم. این  از لحاظ انسانی و وجدانی‌اش، اما نظر اسلام راجع به جنگ چیست؟

اسلام می‌گوید آغازگر جنگ نباش، به اجساد دشمنان بی‌احترامی نکن و آن‌ها را مُثله نکن، حرمت اسیران را حفظ کن و خیلی چیزهای دیگر که از بحث این یادداشت خارج است.

این یک، دو اینکه چه کسی گفته اگر در جنگ مقابله به مثل نکنی یعنی خودت بیشتر از دشمن باعث آسیب خودت می‌شوی؟!

فکر می‌کنم همه با «هند جگر خوار» آشنا هستند؟! آیا مسلمانان برای مقابله به مثل، جگر کفار را از سینه در آوردند و خوردند؟! آیا اجساد کفار را مُثله کردند؟! و در نهایت به خاطر این مقابله به مثل نکردن آیا شکست خوردند؟!

فرض کنیم در دوران جنگ سرد آمریکا و شوروی با این ایده دست به حملات اتمی می‌زدند، آیا کره زمینی باقی می‌ماند؟! همیشه مقابله به مثل کردند راه حل درستی نیست، خوب است گاهی نگاهی به سیره عملی معصومین بی‌اندازیم.


پی‌نوشت ۱: خطاب به رزمندگان اسلام: لطفا در جنگ با دیو صفتان داعشی مراقب باشید که کمال هم نشین در شما اثر نکند.

پی‌نوشت ۲: برخی خبر گذاری‌ها بعدی مدتی از گذاشتن اصل خبر آن را سانسور کردند.


منابع:

ویکی فقه - جنگ در اسلام

ایران خبر